Sivut

torstai 19. kesäkuuta 2014

Tierpark ja Street Food Thursday

Toisena Berliini-päivänä pääsimme asiaan ja nautimme aamupalaksi dönerit hotellin lähettyvillä. Omnom, mitä herkkua pitkästä aikaa! Dönerien voimalla päivä kului kuin siivillä Tierpark Berlinissä eläimiä ihmetellessä. Kyseessähän on pinta-alaltaan Euroopan suurin maisemaeläintarha, joten tallusteltavaa siellä riittää. Berliinissä on kaksi eläintarhaa, joista toinen on tämä pinta-alallisesti suuri maisemaeläintarha ja toinen, Berlin Zoo (Zoologischer Garten), on Saksan vanhin eläintarha ja myös yksi maailman suurimmista eläintarhoista (ellei suurin) eläinten määrällä mitattuna. Zoossa olimme jo vierailleet aiemmilla reissuilla, joten tällä kertaa katsastimme Tierparkin.

Iltapäivällä suuntasimme takaisin Kreuzbergiin, jossa siis majoituksemme Hotel Prens (Kottbusser Damm 102) sijaitsi. Oli todella näppärää, että hotelli sijaitsi kerrankin niillä seuduilla, joilla muutenkin tulee vietettyä Berliinissä eniten aikaa noin ravintoloiden puolesta. Iltaisin oli harvinaisen helppo lähteä ulos, kun ei tarvinnut matkustaa toiselle puolelle kaupunkia (vaikka sekin kyllä onnistuu Berliinissä enemmän kuin helposti, koska julkinen liikenne on niin toimiva). Hotel Prens oli hyvä valinta myös muuten kuin sijainniltaan. Huone oli melko pieni, mutta oikein siisti, ja kaikki toimi mukavasti ystävällistä palvelua myöten.

Alkuillasta päätimme käydä edelliseltä reissulta tutussa kulmakuppilassa pienellä välipalalla ennen varsinaisen mässäilyn aloittamista. Maistelimme Morenassa (Wiener Straße 60) tapastyyppisen peruna-annoksen ja jatkoimme herkuttelua Markthalle Neunin (Eisenbahnstraße 42/43) Street Food Thursday -tapahtumassa. Kauppahalli veti väkeä sankoin joukoin, mutta jonot olivat kuitenkin siedettävät jopa kaltaiselleni jonokammoiselle. Tapahtumassa oli tarjolla ruokia eri puolilta maailmaa ja mahtavan hilpeä tunnelma. Nämä herkkusuut haksahtivat bao burgereihin, lihapullalajitelmaan ja tapaslautasiin – toki sopivin juomin höystettyinä. Street food -tapahtuma pidetään joka torstai klo 17 - 22 ja en voi kuin suositella osallistumista! Itse bongasin vinkin tästä tapahtumasta muistaakseni Matkaopas-lehdestä.

Street food -tapahtumaan osallistuminen kannatti myös siinä mielessä, että bongasimme siellä seinältä julisteen, jossa mainostettiin Berlin Craft Beer Festiä. Oluen ystäville tieto tapahtumasta tuli äärimmäisen mukavana yllätyksenä ja samalla tuli ratkaistuksi seuraavan illan ohjelma. Torstai jatkui kauppahallin jälkeen perinteisen paikallisesti eli Kreuzbergissa pyörien.